vrijdag 17 juli 2009

De ontdekking van Machiavelli




Met een paar collega's heb ik recent meegedaan aan een heuse spelletjesavond. 10 man (eigenlijk 5 man en 5 vrouw) sterk, een locatie en een stapel spellen. Heel diverse spellen, van bord tot interactief. Deze stapel en veel goede leut, maken dan een avond tot een speciale avond. Helemaal door de ontdekking van een super spannend spel genaamd Machiavelli. Terecht genoemd naar de meester manipulator in het middeleeuwse Italie. Door te calculeren, te manipuleren, verwarring te stichten, vooruit te denken en te bluffen moet je je de meester tonen door een imperium te bouwen van gebouwen met de hoogste waarde. Er zit nog veel meer in, maar ik was wel meteen verkocht na het eerste en enige spelletje dat we die avond speelden.

Ik heb het meteen aangeschaft. En bij nadere bestudering van de door bleek eens te meer waarom dit spel zo'n impact op mij had. De wondermooie prenten zijn onder meer vorm gegeven door Mourier. Een van de tekenaars van de werelden van Troy die de scenarist Arleston heeft geschapen. Tsja...dat kon dus niet missen.

In ieder geval een aanradertje. Nou Laury nog zover krijgen dat ze met mij wil gaan manipuleren.....

Geen opmerkingen: